Inschrijven

Veelgestelde Vragen van Organisaties

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder.

Hoe kan ik een vacature plaatsen?

Organisaties kunnen zelf vacatures plaatsen, aanpassen en beheren. Lees hier de handleiding.

Hoe wijzig ik mijn vacature?

Als je bent ingelogd klik dan rechtsboven op je naam en ga naar 'Mijn actieve vacatures'. Klik op het potloodje achter de vacature die je wil aanpassen.

Hoe lang duurt het voor een vacature definitief geplaatst wordt?

Na plaatsing staat je vacature direct online. De vacature heeft de status 'nieuw' deze status wordt door Eindhoven Doet binnen 3 dagen aangepast naar 'vacant'.

Hoe kan ik mijn organisatie aanmelden op Eindhoven Doet?

Ga naar de website Eindhoven Doet. Klik rechtsboven op inschrijven en volg de stappen.

Waar vind ik de handleiding voor het plaatsen van vacatures?

Hier vind je de uitgebreide handleiding voor organisaties.

Hoe zoek ik als organisatie naar vrijwilligers (kandidatenbank)?

Log in op je account. Ga naar de 'Kandidatenbank'. Te bereiken via het uitklapmenu rechtsboven. Voor uitgebreide uitleg zie de handleiding.

Hoe voeg ik een contactpersoon toe voor mijn organisatie?

Log in op je account. Ga naar de 'Accountbeheer'. Te bereiken via het uitklapmenu rechtsboven. Kies voor 'nieuw account aanmaken' Hier maak je het account voor de nieuwe contactpersoon aan. Voor uitgebreide uitleg zie de handleiding.

Hoe breng ik de vacature extra onder de aandacht?

Mail naar info@eindhovendoet.nl en omschrijf waarom jouw vacature extra aandacht behoeft. Je ontvangt dan een bericht wat de mogelijkheden zijn op welke termijn.

Hoe zorg ik dat sollicitaties altijd beantwoord worden?

Het is aan te bevelen dat de contactpersoon gebruik maakt van een algemeen e-mailadres, zodat ook in geval van vakantie, ziekte of wisseling in personeel de sollicitatie beantwoord zullen worden.

Wie ontvangt de sollicitatie?

De sollicitatie komt binnen op het e-mailadres van de contactpersoon die vermeld staat bij de vacature.

Zijn er tips om een vacaturetekst te schrijven?

Om de interesse te wekken van een potentiële nieuwe vrijwilliger voor je organisatie, zijn er zeker wat tips te noemen. Je vindt deze hier.

Worden de vacatureteksten gecorrigeerd?

De vacatures worden door ons gelezen, als er vreemde of opvallende zaken in staan, nemen we contact op. De vacatures worden niet gecorrigeerd. Let er dus zelf goed op dat er geen spellingsfouten in staan en lees de tips voor het opstellen van een vacature. 

Hoe weet ik of mijn organisatie al een account heeft op Eindhoven Doet?

Als je organisatie eerder een vacature heeft geplaatst, heb je een account. De inloggegevens moeten dan binnen je organisatie bekend moeten zijn. Neem anders contact op via mail service@eindhovendoet.nl of telefoon 040-2193399

Hoe kan ik mij als organisatie aanmelden voor Eindhoven Doet?

U kunt zich aanmelden op de website.
U vind hier de handleiding.

Dien ik als organisatie een vrijwilliger af te melden als deze bij ons stopt met vrijwilligerswerk?

Als een vrijwilliger stopt bij jouw organisatie is het niet nodig om deze bij ons af te melden.
De vrijwilliger is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar account op Eindhoven Doet en met dit account kan hij/zij weer op zoek gaan naar nieuw vrijwilligerswerk.
De vrijwilliger kan zelf het account verwijderen.

Waar moet ik zijn voor een vrijwilligersverzekering?

Ben je als vrijwilliger en/of mantelzorger actief in Eindhoven? Dan ben je vanaf 1 januari 2017 bij die activiteiten via de gemeente Eindhoven verzekerd bij Centraal Beheer. Jij, of de vrijwilligersorganisatie, hoeft daarvoor niets te doen. Alle binnen gemeente Eindhoven actieve vrijwilligers en mantelzorgers zijn automatisch verzekerd.
Voor verdere informatie kunt u kijken op de site van de Gemeente Eindhoven.

Ik wil een vrijwilliger aanmelden voor de penning of oorkonde van de gemeente. Hoe kan ik dat doen?

Meer informatie over de penning of oorkonde vindt u hier.  Let op de lange termijn om dit aan te vragen.

Kom ik in aanmerking voor subsidie?

Wij geven hiervoor geen ondersteuning meer, voor vragen kunt u terecht bij het subsidieloket van de gemeente Eindhoven.

Om in aanmerking te komen voor een subsidie zijn regels vastgesteld in o.a. de Algemene Subsidie Verordening ( ASV). Belangrijk is dat men meestal een rechtspersoon of een rechtspersoon in oprichting moet zijn/worden en activiteiten organiseert in Eindhoven voor Eindhovenaren. Uitgebreide informatie over diverse subsidiemogelijkheden vind je op de website van de Gemeente Eindhoven

Voor welke activiteiten kan ik subsidie aanvragen?

Wij geven hiervoor geen ondersteuning meer, voor vragen kunt u terecht bij het subsidieloket van de gemeente Eindhoven.

Er zijn diverse mogelijkheden. Enkele voorbeelden zijn o.a.:
Vrijwillig jeugdwerk; organiseren van activiteiten voor jeugd. Meer info.
Informele zorg: stimuleren van Eindhovenaren vrijwillig zorgtaken op zich te nemen (bijvoorbeeld: mantelzorg, zelfhulp of vrijwillige zorg). Meer info.
Meedoen en maatschappelijke participatie; opzetten van activiteiten die bijdragen aan de deelname van ouderen, migranten en mensen met een beperking in de samenleving. Meer info.
Gebiedsgericht werken in niet-actiegebieden; activiteiten of initiatieven bedoeld voor het behoud of de verbetering van de leefbaarheid van je buurt of wijk. Meer info

Hoe vraag ik subsidie aan?

Wij geven hiervoor geen ondersteuning meer, voor vragen kunt u terecht bij het subsidieloket van de gemeente Eindhoven.

Kijk op de website van de Gemeente Eindhoven welke subsidieregeling voor u van toepassing is. Bij de betreffende subsidieregeling vind je de voorwaarden en het aanvraagformulier.

Wanneer moet ik een subsidie aanvragen?

Wij geven hiervoor geen ondersteuning meer, voor vragen kunt u terecht bij het subsidieloket van de gemeente Eindhoven.

Dit verschilt vaak per subsidieregeling. Enkele voorbeelden zijn o.a.:
- Een aanvraag voor een jaarlijkse subsidie wordt ingediend uiterlijk vóór 1 oktober in het jaar voorafgaande aan het jaar of de jaren, waarop de aanvraag betrekking heeft.
- Een aanvraag voor een eenmalige subsidie wordt ingediend tenminste 13 weken vóór aanvang van de activiteiten.

Wanneer moet ik de subsidie verantwoorden?

Wij geven hiervoor geen ondersteuning meer, voor vragen kunt u terecht bij het subsidieloket van de gemeente Eindhoven.

Dit verschilt ook vaak per subsidieregeling.
Voor diverse subsidies geldt dat de subsidie uiterlijk vóór 1 mei in het jaar na afloop van het kalenderjaar waarvoor de subsidie is verleend, verantwoord moet worden.

Kan ik een bijdrage bij een fonds aanvragen?

Een van de manieren om een project te kunnen financieren is het aanschrijven van fondsen. Tips voor het aanvragen van een fonds vind je op de VSBfonds-website. Tevens zijn er mogelijkheden als de Fondsendisk of u kunt bij ons terecht voor vragen en dan kunnen wij op fondsenwervingonline.nl voor u zoeken naar mogelijkheden.

Wat zijn de regels rondom onkostenvergoeding voor vrijwilligers?

De regels rondom onkostenvergoeding vind je hier.

Wat betekent de Algemene Verordening Gegevensbescherming voor jou als bestuurder van een stichting of vereniging?'

Op 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing voor alle organisaties die gegevens van personen (persoonsgegevens) in een bestand bewaren. Als organisatie moet je je aan de regels in deze nieuwe verordening houden. Dat geldt zowel voor het bewaren in digitale bestanden als in mappen op een plank. Ook deze laatste moeten voortaan veilig worden opgeborgen zonder dat vreemden daar bij kunnen.
Wat verandert er?
De AVG zorgt onder meer voor:
• Versterking en uitbreiding van privacy rechten;
• Meer verantwoordelijkheden voor organisaties;
• Dezelfde, stevige bevoegdheden voor alle Europese privacy toezichthouders, zoals de bevoegdheid om boetes tot 20 miljoen euro op te leggen.

Hoe maak je jouw organisatie AVG-bestendig?

Het 7 stappenplan van het NOV is daarvoor o.a. uitermate geschikt.
• NOV-site
• Meer algemene informatie over AVG, 
  Site van Autoriteit Persoonsgevens