Inschrijven

Algemeen Veelgestelde Vragen

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten.

Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je bij aanmelding hebt opgegeven.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten hoe vraag ik een nieuwe aan?

Je kunt je een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op "wachtwoord vergeten". Je ontvangt dan in je mailbox een nieuw wachtwoord. Heb je deze mail niet ontvangen, kijk ook in je spambox.

Ik heb geen e-mail ontvangen met daarin mijn inloggegevens.

Het kan zijn dat de e-mail in je ongewenste mail of je spambox terecht gekomen is, check je spambox.

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen.

Je kunt alleen nadat je bent ingelogd je e-mailadres wijzigen. Klik rechtsboven op je naam en ga naar "Account". Klik bij je e-mailadres op 'aanpassen'.

Wat is het verschil tussen inschrijven en inloggen?

Om gebruik te kunnen maken van de onderdelen van Eindhoven Doet moet je je éénmalig inschrijven. Eenmaal ingeschreven kun je met je e-mailadres en het wachtwoord dat je bij inschrijving ontvangen hebt eenvoudig inloggen.

Hoe blijf ik op de hoogte van het nieuws?

Meld je aan voor de digitale nieuwsbrief, je blijft dan eenvoudig op de hoogte van interessante nieuwtjes romdom vrijwilligerswerk.
Verstuurde nieuwsbrieven vind je hier.

Hoe wijzig ik mijn contactgegevens?

Je kunt, nadat je bent ingelogd, je persoonlijke gegevens aanpassen bij 'Profiel & CV' op je dashboard.

Ik wil mijn adresgegevens wijzigen.

Je kunt, nadat je bent ingelogd, je persoonlijke gegevens aanpassen bij 'Profiel & CV' op je dashboard.

Waar kan ik met vragen terecht?

Voor eenvoudige vragen, zoals verloren inloggegevens, kun je mailen naar info@eindhovendoet.nl  of neem telefonisch contact op 040 219 33 99, bereikbaar op maandag t/m donderdag van 13.00 - 17.00 uur.

Ik kan niet inloggen, wat nu?

Mail naar info@eindhovendoet.nl en omschrijf het probleem waar je tegenaan loopt of bel naar Eindhoven Doet via 040 - 219 33 99

Hoe schrijf ik me uit op Eindhoven Doet?

Je kunt alleen nadat je bent ingelogd je account verwijderen. Klik rechtsboven op je naam en ga naar "Account". Klik rechts op 'account verwijderen'.

Ik heb een profiel aangemaakt op de website, maar kan hem niet meer openen.

Mail naar info@eindhovendoet.nl en omschrijf het probleem waar je tegenaan loopt of bel naar Eindhoven Doet via 040 - 219 33 99

Wat is Eindhoven Doet?

Eindoven Doet is de vacaturebank met vrijwilligerswerk in Eindhoven. Maar Eindhoven Doet is meer dan alleen een vacaturebank, het is een online platform voor vrijwilligers, actieve burgers en mantelzorgers. Ook Eindhoven Leert is een onderdeel van dit platform.

Kan ik zonder afspraak naar Eindhoven Doet komen?

Ja, dat kan. Je bent welkom tijdens onze openingstijden. Ben je een organisatie met een adviesvraag, dan adviseren we je een afspraak te maken, zodat je meteen met de juiste adviseur aan tafel zit. Neem contact op via info@eindhovendoet.nl of 040-2193399.

Routekaart- en beschrijving

Klik hier voor de routekaart- en beschrijving naar Eindhoven Doet.

Waar moet ik zijn voor een vrijwilligersverzekering?

Ben je als vrijwilliger en/of mantelzorger actief in Eindhoven? Dan ben je vanaf 1 januari 2017 bij die activiteiten via de gemeente Eindhoven verzekerd bij Centraal Beheer. Jij, of de vrijwilligersorganisatie, hoeft daarvoor niets te doen. Alle binnen gemeente Eindhoven actieve vrijwilligers en mantelzorgers zijn automatisch verzekerd.
Voor verdere informatie kunt u kijken op de site van de Gemeente Eindhoven.

Kan iemand die een uitkering ontvangt vrijwilligerswerk doen?

Deze vraag is niet eenduidig te beantwoorden. Het hangt af wie de uitkerende instantie is. Meer informatie vind je op onze webpagina 'Vrijwilligerswerk naast een uitkering' .

Ik wil een vrijwilliger aanmelden voor de penning of oorkonde van de gemeente. Hoe kan ik dat doen?

Meer informatie over de penning of oorkonde vindt u hier.  Let op de lange termijn om dit aan te vragen.

Kom ik in aanmerking voor subsidie?

Wij geven hiervoor geen ondersteuning meer, voor vragen kunt u terecht bij het subsidieloket van de gemeente Eindhoven.

Om in aanmerking te komen voor een subsidie zijn regels vastgesteld in o.a. de Algemene Subsidie Verordening ( ASV). Belangrijk is dat men meestal een rechtspersoon of een rechtspersoon in oprichting moet zijn/worden en activiteiten organiseert in Eindhoven voor Eindhovenaren. Uitgebreide informatie over diverse subsidiemogelijkheden vind je op de website van de Gemeente Eindhoven

Voor welke activiteiten kan ik subsidie aanvragen?

Wij geven hiervoor geen ondersteuning meer, voor vragen kunt u terecht bij het subsidieloket van de gemeente Eindhoven.

Er zijn diverse mogelijkheden. Enkele voorbeelden zijn o.a.:
Vrijwillig jeugdwerk; organiseren van activiteiten voor jeugd. Meer info.
Informele zorg: stimuleren van Eindhovenaren vrijwillig zorgtaken op zich te nemen (bijvoorbeeld: mantelzorg, zelfhulp of vrijwillige zorg). Meer info.
Meedoen en maatschappelijke participatie; opzetten van activiteiten die bijdragen aan de deelname van ouderen, migranten en mensen met een beperking in de samenleving. Meer info.
Gebiedsgericht werken in niet-actiegebieden; activiteiten of initiatieven bedoeld voor het behoud of de verbetering van de leefbaarheid van je buurt of wijk. Meer infoHoe vraag ik subsidie aan?

Hoe vraag ik subsidie aan?

Wij geven hiervoor geen ondersteuning meer, voor vragen kunt u terecht bij het subsidieloket van de gemeente Eindhoven.

Kijk op de website van de Gemeente Eindhoven welke subsidieregeling voor u van toepassing is. Bij de betreffende subsidieregeling vind je de voorwaarden en het aanvraagformulier.